Егер сіздің балаңыз мектеп бағдарламасымен айналысса, онда оның жады жеткілікті дамыған болуы мүмкін. Ол нашар есте сақтаған материал оның оған қызығушылық танытпайтынын (немесе түсініксіз) көрсетуі мүмкін. Жиі баланың есте сақтау сапасы (ересек адам сияқты!) қызығушылыққа тікелей байланысты. Өз кезегінде, материал түсінікті болған кезде ғана қызықты болады. Бастауыш мектеп жасындағы балаларда механикалық жады басым, яғни логикалық байланыстарсыз. Сондықтан есте сақтау сапасы жиі ақсап қалады. Бірте-бірте, мектепте табиғи даму мен білім болғандықтан, семантикалық (логикалық) жад басым болады. Сіз балаңызға оны дамытуға көмектесе аласыз. Оған есте сақтайтын мағынаны іздеуді үйретіңіз. Оқу материалын игеру және есте сақтау қабілетін дамыту үшін таңдану, ашылған жаңалықтан қанағаттану, таңдану, күмән сияқты зияткерлік сезімдер маңызды. Сондықтан мотивация оқу процесінде осындай маңызды рөл атқарады: ол бейтаныс заттарға студент үшін маңызды және қызықты болуға көмектеседі.
Есте сақтаудың тиімділігін айтарлықтай арттырады, оны есте сақтау мүмкіндігі мен қажеттілігін орнату. Басқаша айтқанда, бұл жағдайда (көптеген адамдар сияқты!) ұсыныс пен өзін-өзі ұсыныс үлкен рөл атқарады. Сондықтан, ең алдымен, балаға оның жақсы жады бар екеніне, ол қажет нәрсенің бәрін есте сақтай алатынына сенімділік беру керек. Баланың таңертең және кешке (ұйықтар алдында) Қарапайым қондырғыларды айтуы пайдалы. Мысалы, «Менің жадым жақсы!», «Мен қажеттінің бәрін есте сақтай аламын!»
ОЙЛАНУҒА АРНАЛҒАН АҚПАРАТ
Психологтар балалардың эмоционалды жағдайы мен олардың естеліктері арасында тығыз байланыс орнатты. Мазасыздықтың жоғары деңгейі бар балалардың есте сақтау қабілеті нашар, керісінше, эмоционалды түрде теңдестірілген балаларда-бұл өте жақсы!
Кезінде заучивании жасау маңызды көңіл аудару маңыздылығы запоминаемого материал. Бала бұл есте сақтаудың не үшін қажет екенін түсінуі керек. Одан кейін алынған білімді қолдану керек. Баланы: "көбейту кестесінсіз, сусыз сияқты:" және туда да, сюда да емес!", "Мен оны тек бір рет үйреніп, өмір бойы есімде сақтаймын!”.
Есте сақтаудың басқа "құпиялары" баланың есте сақтау керек нәрсенің бейнелі бейнелері негізінде есте сақтаудың логикалық әдістерін үйренуіне негізделген. Мысалы, сіздің балаңызға үйге қиын сөздердің емлесін меңгеруді сұрады. Оны бірнеше рет жазуға мәжбүрлемеңіз. Өйткені, механикалық жады негізінен жұмыс істейді (ең аз тиімді!). Сондықтан оны армандауға шақырыңыз. Берілген сөздегі ең қиын әріпті осы әріпке ұқсас және бір уақытта осы сөзбен байланысты объект түрінде бейнелеңіз.
Ережелер, егер олар стандартты емес түрде елестетілсе, тезірек сіңеді. Мысалы, ережені есте сақтай отырып:" етістіктермен бөлек жазылмайды", сіз хоккейшіні елестете аласыз (етістік!) шайба-бөлшек. Ереже:" үшінші септеу зат есімдерінде жылағаннан кейін әрдайым жұмсақ белгі жазылады", егер сіз құйрығының ұшы жұмсақ белгі түрінде оралған Жыланды елестетсеңіз, есте сақтау оңай болады.
Қиялдау сонымен қатар оқу мәтіндерін (тарих, биология, әдебиет және т.б.) есте сақтаудың тиімділігін едәуір арттырады. Баланы сурет салуға шақырыңыз (тіпті қиялда да жеткілікті!) мәтіннің әр бөлігінде оған визуалды бейнені жасауға көмектесетін нәрсе бар (неғұрлым күлкілі немесе ерекше болса, соғұрлым жақсы!). Мысалы, ежелгі славяндардың қалай өмір сүргені туралы параграфқа төбесінде бидай өсіп, балық шашыраған саятшылықты салуға болады... Сол сияқты, есте сақтау қиын өлеңдерді" суреттеңіз". Суреттер немесе кез-келген белгішелер (жад түйіндері) әр странға немесе жолға жасалуы мүмкін.
Көптеген балалар сандармен байланысты барлық нәрсені нашар есте сақтайды. Оларды "жандандыруға" және көңілді және түсінікті етуге болады. Баламен қиялдаңыз, бұл немесе басқа сан кімге ұқсайды? Қандай пәнге? Қандай жануар? (бір-ине; екі-аққу; үш - тістелген таңғыштар; алты — ұлулар; сегіз — тұтқалар және т.б.). Карталарға қиял суреттерін салуды ұсыныңыз. Әр санның өз картасы болуы керек. Мұндай карталардан әдетте үлкен қиындықпен есте сақталатын күндерді жасау жақсы. Күнді жадта жақсы сақтау үшін сіз сандарды білдіретін заттар мен жануарлардың атауларынан сөйлем құра аласыз. Ол неғұрлым ерекше және күлкілі болса, қажетті күнді есте сақтау оңайырақ болады. Мысалы, 1836 жыл (Пушкиннің қайтыс болған күні):"инені қолмен орап, екі багельден тістеп, ұлулардың қалдықтарымен емдеді".
Баламен сабақты ойын, көңілді, қызықты етуге тырысыңыз. Содан кейін олар қуаныштың қайнар көзіне айналады және ұлыңыздың немесе қызыңыздың есте сақтау қабілетін ғана емес, сонымен бірге ойлау, қиял, қабылдауды дамытуға көмектеседі. Балаңызға үйрену оңайырақ және қызықты болады.
ЕСТЕ САҚТАУ ЖӘНЕ АҚЫЛ-ОЙ ҚАБІЛЕТТЕРІ
Есте сақтау және оның дамуы баланың ақыл-ой қабілеттерінің деңгейімен тікелей байланысты. Баланың не ойлайтыны мен не істей алатындығы мен есте сақтай алатындығы арасында тікелей байланыс бар. Сондықтан, есейген сайын пайда болатын ақыл-ой қабілеттерінің дамуымен есте сақтау қабілетінің дамуы да байланысты екені анық.
Біздің біліміміз де жаңа ақпаратты есте сақтауға және ескісін еске түсіруге үлкен әсер етеді. Сондықтан білім көлемі ұлғайған сайын есте сақтау қабілеті де дамиды.
Бір нәрсені есте сақтау үшін сөздерді, сандарды, сөз тіркестерін қайталау жеткіліксіз, өйткені бұл дұрыс емес. Сонымен, сіз ақпаратты әлі де есте сақтай аласыз, бірақ жад - Бұл сіздің басыңызда қажет нәрсені сақтау мүмкіндігі ғана емес, сонымен қатар оны сол жерден алу мүмкіндігі, бірақ бұл әдіспен бұл өте қиын.
Балаңызға бір нәрсені есте сақтау қажет болған кезде, ол ақпаратты жадта сақтап қана қоймай, оны кейіннен көбейте алатын белгілі бір әдістерді қолдануы керек. Ғылымда бұл әдістер "стратегия" деп аталады.
Есте сақталған материалды дауыстап айту-көптеген балалар бастапқыда (8 жасқа дейін) бейсаналық түрде қолданатын қарапайым және кең таралған стратегия. Егер сіз балаңыздың көбейту кестесін, емле ережесін немесе шет тілі сабағына арналған жаңа сөздерді қалай үйрететінін байқасаңыз, оның оқығанын қайталай отырып, еріндерін қалай қозғалатынын көресіз. Жас балалар (мектеп жасына дейінгі балалар) Кез-келген нәрсені сирек біле алады: әдетте олар өлеңдерді, сандарды және т.б. жақсы есте сақтайды, оларды ойын жағдайларында қайталайды.
Дегенмен, есте сақталған материалды айту көп күш, уақыт пен назарды қажет етеді деп айту керек. Сонымен қатар, мұндай стратегияға сәйкес есте сақтау нәтижелері ұзаққа созылмайды, өйткені бала сөздің тура мағынасында попугая сияқты әрекет етеді, ол есте сақтайтын элементтер арасындағы байланыстарды түсінуге тырыспайды. Сондықтан, бұл стратегия жақын арада қажет болатын ақпаратты есте сақтауға жарамды: ол ұзақ уақытқа арналмаған. Бұл емтиханға дайындалудың әдеттегі әдісі, содан кейін бәрі басынан сәтті шығады.
Балаға есте сақталатын материалды "ұйымдастыруға" үйрету әлдеқайда пайдалы, яғни оны есте сақтау процесінде топтастыру және ол үйрететін элементтер арасында, сондай-ақ жаңа және ескі Білім арасында байланыс табу. Мысалы, егер бала шет тілі сабағында бірнеше жаңа сөздерді үйренуі керек болса, онда оларды үйренбес бұрын оларды қандай да бір белгі бойынша топтастыру керек, мысалы, бірінші әріп, мағынасы немесе ассоциациялары. Сондай-ақ, жаңа білімді баланың бұрыннан бар білімдерімен байланыстыруға тырысу пайдалы, мысалы, көбейту кестесінің келесі бағанын оқып, білгендерімен параллельдер салу. Шынында да, жаңа білім әрдайым ескілерді бір нәрседе "қайталайды", сондықтан менің басымда бір-бірімен белгілі бір байланыс орнатылады және қажетті сәтте жадта қажетті ақпаратты толық қалпына келтіруге көмектесетін нұсқаулар пайда болады. Кішкене тәжірибе мен сіздің көмегіңіз, және сіздің балаңыз бұл пайдалы стратегияны оңай игереді.
ЖҮЙЕЛІК ЕСТЕ САҚТАУ
Материалды есте сақтаудағы ""Жоғары пилотаж"" - бұл жүйелі есте сақтау.Егер сіздің балаңыз мәтінді оқып шықса (дауыстап немесе өзі), ол оны түсінеді және тіпті жалпы есте сақтайды. Бірақ ол тек белсенді есте сақтау процесінде, яғни оқылғанның қысқаша мазмұнын құрастыруда, негізгі идеялар мен ақпаратты жазуда, зерттелетін материалдың бөліктері арасында байланыс орнатып, туындаған сұрақтарға жауаптарды нақтылауда тұтас және жүйелі көрініс алады. Осылайша, ақпарат тек есте сақталып қана қоймайды, оны бала жақсы түсінеді және түсінеді және ұзақ уақыт бойы жіңішке жүйе түрінде қалады.
Жоғарыда аталған стратегияларды оңай қолдану үшін ата-аналардың тәжірибесі мен көмегі қажет, олар балаларға осы немесе басқа тапсырманы орындауға көмектесуі керек, оған қалай жақындау керектігін және қандай стратегияны қолдану керектігін түсіндіреді. Егер сіздің балаңыз жаңа ақпаратты дұрыс есте сақтауды үйренсе, ол оқуға, содан кейін «жады» деп аталатын жұмысқа қажетті қуатты құралды алады.