"Мүмкіндігі шектеулі балаларды оқыту үшін жағдай жасауды қамтамасыз ету"
2014 жылдың 1 қыркүйегінде "№ 44 орта мектеп " КММ базасында нашар көретін балаларға арналған түзету сыныбы ашылды. Сыныпта көру қабілеті әртүрлі диагнозы бар 8 адам оқиды: әртүрлі ауырлықтағы астигматизм, амблиопия, страбизм. Сондай-ақ, күрделі диагнозы бар студенттер бар, мысалы, моторлы оптикалық нервтің жартылай атрофиясымен конвергентті страбизм, көлденең нистагмамен асқынған және т.б. сегіз баланың үшеуі көру қабілеті бұзылған. Сыныпқа ПМПК (психологиялық-медициналық-педагогикалық комиссия) жолдамасы бойынша балалар қабылданады.
Оқыту жалпы білім беру бағдарламасы бойынша жүргізіледі, оның ішінде түзету бағыттары: кеңістікте бағдарлау, әлеуметтік-тұрмыстық бағдарлау, мимика мен пантомимиканы дамыту, жанасу мен ұсақ моториканы дамыту.
Түзету сыныбының оқушыларымен Екатеринбург қ., ОрМПУ (Орал мемлекеттік педагогикалық университеті) тифлопедагог мамандығы бойынша кәсіби қайта даярлаудан өткен (Жоғары білім негізінде) мамандар жұмыс істейді.
Сабақтар балалардың көру диагнозын және олардың жеке ерекшеліктерін ескере отырып жүргізіледі. Әр балаға жеке көзқарас жасалады. Брайль жүйесі бойынша оқуды және жазуды қажет ететін оқушыларға (соқырлық немесе көру қабілетінің бұзылуының қолайсыз болжамы) оқыту жоспарлануда.
Оқу процесі оқушылардың психологиялық және медициналық сүйемелдеуімен расталады. Әр оқушыға тифло-психологиялық қолдау папкасы орнатылды, оған тифло карталары, психологиялық қолдау карталары, диагностикалық карталар және т.б. орналастырылған, психолог студенттермен, ата-аналармен, мұғалімдермен кеңес беру және әңгімелесу журналын жүргізеді. Сондай-ақ, ата-аналармен түсіндіру және кеңес беру жұмыстары жүргізіледі.
Айта кету керек, ата-аналар мен мектеп арасында екі тараптың негізгі құқықтары мен міндеттері көрсетілген келісім жасалды. Шамамен төрттен бір рет ата-аналар жиналыстары өткізіледі, онда ата-аналарға оқушылардың тифлопсихологиялық диагностикасының нәтижелері түсіндіріледі, оқу материалын игерудегі жетістіктер мен сәтсіздіктер талқыланады, одан әрі жұмыс жоспары жасалады.
Түзету сыныбының балалары мектептің қоғамдық өміріне белсенді қатысады: бұл қолөнер, тақырыптық суреттер конкурстары; театрларға, мұражайларға, көрмелерге, "Күзгі бал", "Ертегілер фестивалі" және т. б. мектепішілік іс-шараларға қатысады.
Түзету сыныбы үшін арнайы тифлокешен сатып алынды, оған келесі жабдықтар кіреді: SARA оқу машиналары, Topaz үлкейтетін құрылғылары, Брайль жүйесі бойынша басып шығаратын принтер, принтерге арналған Шу оқшаулағыш шкаф, арнайы бағдарламалық қамтамасыз етілген компьютерлер. Сондай-ақ страбизмді емдеуге немесе диагностикалауға арналған синоптофор медициналық аппараты сатып алынды: страбизмнің субъективті және объективті бұрыштарын анықтау, сондай-ақ бинокулярлық көру қабілетін тексеру және функционалды скотоманың болуын немесе болмауын анықтау. Синоптофорда страбизмді емдеуге арналған жаттығулар және басқа ортоптикалық жаттығулар жасауға болады.
Сынып балаларға ыңғайлы және білім алуға арналған жаңа қолайлы жиһазбен жабдықталған.
Мектеп ғимараты мүмкіндігінше нашар көретін және зағип адамдар үшін қол жетімділік элементтерімен жабдықталған. Мектеп жанындағы аумақ нормативтерге сәйкес келеді, ғимаратқа кіре берісте пандус, есікке қоңырау шалу, кіре берісте сары фонда кіре беріс туралы хабарлайтын тақтайша, кіре берісте сырғанауға қарсы жабын, сондай-ақ баспалдақтарда кедергі туралы ескертетін сары жарық шағылыстыратын жолақтар бар. Вестибуланың әйнек есіктерінде қауіп туралы ескертетін сары тіктөртбұрыштар бар. Бірінші қабаттың дәліздерінде асханаға, дәретхана бөлмесіне және т.б. қозғалыс бағытын көрсететін сары фондағы көрсеткілері бар белгілер, периметр бойынша түзету сыныбының есіктерінде де жарық шағылыстыратын жолақтар бар. Дәретханаларда көру қабілеті нашар адамдар үшін қол жетімділік белгілері бар. Барлық қол жетімділік элементтері нормативтік талаптарға сәйкес келеді.
Әлеуметтік ортаға бейімделудің маңыздылығы.
Петропавл қаласында көру қабілеті бұзылған балаларға арналған арнайы сыныпта оқыту жалпы білім беру бағдарламасы бойынша жүргізіледі, бірақ қосымша әлеуметтік тұрмыстық бағдарлау, кеңістікте бағдарлау, мимика мен пантомимиканы дамыту, түзету ырғағы, емдік-сауықтыру дене шынықтыру сияқты түзету бағыттары енгізілді. Сабақтар топтық және жеке түрде өтеді.
Мұғалімдердің міндеті-оқушылардың оқу мүмкіндіктеріндегі жеке айырмашылықтарды біліп, ескере отырып, олардың әрқайсысына оқу процесінде танымдық белсенділікті қалыптастыру үшін оңтайлы жағдай жасау.
Нашар көретін балалармен жұмыс жасаудың негізі әр оқушының дайындығы мен даму деңгейін жақсы білу, оның жеке ерекшеліктерін, көру қабілеттерін зерттеу болып табылады.
Айта кету керек, жалпы білім беру сабақтарында, біздің түзету сыныбында, мысалы, сауаттылық, математика, орыс тілі міндетті түрде түзету элементтерін қамтиды: сергіту сәттері, көзге арналған гимнастика, олар оптикалық нервтің шамадан тыс жүктелмеуі үшін, шаршатпайтын, офтальмологиялық жаттығулар. Әрине, оқу материалын ұсыну да қарапайым емес. Түзету сыныбында оқитын әр балаға диагнозға байланысты жеке көзқарас қажет. (Бұл үлкейтілген қаріп, қосымша көрнекі материал, көп қайталау және т.б.). Көру қабілеті нашар балалар әлемнің суретін басқаша көреді, өйткені көру қабілеті қалыпты балалар емес. Осыған сүйене отырып, мұндай балаларға ерекше көзқарас қажет екенін түсіну керек.
Іс жүзінде әр баламен біз жеке айналысамыз. Материал әр түрлі пішінде ұсынылады: суреттерде, фигуралар мен көлемдегі заттар, суреттердегі суреттер, пластилиннен модельдеу арқылы. Бұл баланың объектінің тұтас бейнесін қалыптастыру үшін жасалады. Бала нысанды көру қабілеті ғана емес, сонымен қатар сезімтал сезім мен есту арқылы да әртүрлі анализаторлардың көмегімен біле алады. Соқыр балаларға сезімтал сезімдер қажет, өйткені оларда визуалды бейнелер жетіспейді, сондықтан оларды барлық заттарды сезінуге, ұстауға, ұруға шақырады ...
Түзету сабақтарына балалардың өзін-өзі бағалауын арттыруға, мазасыздықты, эмоционалды стрессті азайтуға мүмкіндік беретін элементтер мен әдістер кіреді.
Осының барлығы кешенде Зағип және нашар көретін балаларға әлеуметтік ортаға бейімделуге, оқу материалын меңгеруге, оқу үшін неғұрлым қолайлы жағдай жасауға көмектеседі.
Мектебіміздің педагогтары мен психологтары балалардың жаңа мүмкіндіктері мен қабілеттерін ашуға, сол арқылы оларды қоршаған ортаға әлеуметтік бейімдеуге және стресске төзімділік пен өміршеңдік сияқты қасиеттерді дамытуға көмектеседі.
Сынып презентациясы